پالادیوم

پالادیوم


من از رندی نخواهم کرد توبه
و لو آذیتنی بالهجر و الحجر

پیوندها

عصر علوم انسانی

سه شنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۳۳ ب.ظ

دیروز بالاخره ابر و باد و مه خورشید و فلک دست به دست هم دادند و در نتیجه توانستم باوجود مسافت یزد-تهران در برنامه عصر علوم انسانی حاضر بشوم.چند دقیقه ای از تنهایی نگذشته بود که خورشید طلوع کرد و حس گرم آشنایی بیشتر شد در آن جمع بچه های رشته علوم انسانی که دغدغه داشتند،پرسش داشتند و با رغبت آمده بودند.چون اکثریت حاضران به نظر می رسید در مقطع دبیرستان باشند جناب دخانچی بحث را از پایه و با توضیح چند اصطلاح کاربردی در مباحث علوم انسانی شروع کردند،از اهمیت رشته هایی که در این حوزه هستند،گفتند و روی این نکته تاکید کردند که:"مباحث نبایستی در فضای انتزاعی محصور بشه بلکه علوم انسانی بایستی کاربردی بشه،بایستی قادر باشه وضعیت های واقعی رو تحلیل بکنه،راه حل ارائه بده،بایستی قادر باشه خلق بکنه نه صرفا تکرار مکررات باشه،یا گیر افتاده در فضاهای خشک و انتزاعی دانشگاهی و ارائه چند تعریف از مکاتب و..بایستی در جریان باشه،پویا باشه و..."بعد به تاریخچه تعریف سنت و مدرنیته،تشکیک در تعاریف این دومفهوم و سه معنای کلی برای این دو پرداختند.صحبت های ایشان به نسبت جلسه گذشته منسجم تر و سرو شکل دارتر بود؛آغاز و اوج و انجام بحث خوب بود.پرسش و پاسخ نهایی بخش جذاب جلسه دیروز بود،سوالات هر کدام فرصتی می دادند تا از زاویه دیگری به موضوع پرداخته بشه.بیشتر از این حرفی نیست،اگر بخواهید بیشتر در جریان باشید امکانش هست و قادرید با تهیه فیلم و فایل صوتی که از جلسه دیروز تهیه شده،مطلع بشید.

کانال تلگرام عصر علوم انسانی:sharafodin_ir


  • ۹۶/۰۵/۱۷
  • نویسنده ....

میلاد دخانچی

نظرات  (۸)

من یه حسِ اشتباهی انتخاب کردن در وجودم شکل گرفته این روزا. اشتباهی انتخاب کردنِ رشته. هرچند انسانی توی مدارس، اصلا اونقدر آرمانی و رویایی که میشه باشه، نیست. و بازار کارش! و چه میشه کرد با جیبِ خالی در این روزگار؟ :)) 
پاسخ:
به نظرم اگر واقعا به این رشته علاقه مند باشید و ورود پیدا کنید،آینده هم خواهید داشت
  • مـــحـــدثـــه ...
  • خوش به حالت صبا جانم :) چقدر دوست دارم یه روز از نزدیک بشینم پای صحبت های میلاد دخانچی.

    پاسخ:
    امیدوارم برات مقدور بشه:)
    دلم میخواد هم آقای دخانچی رو از نزدیک ببینم و حرفهاش رو بشنوم هم علوم انسانی رو کاربردیش کنم. حداقل یک تکه اش رو. برای علوم انسانی خیلی دلم میگیره. بخاطر همین از تجربی برگشتم و کنکور انسانی دادم. فکر میکنم، با علوم انسانی میشه تغییرات بزرگی ایجاد کرد. حداقل در سطح فرهنگ و اجتماع کشور خودمون. که متاسفانه حال خوبی نداره.
    پاسخ:
    امیدوارم با همین انگیزه تلاش کنی و موفق بشی
    سلام :-" از اونجا ک هیچکییییی نیس ک کمک ما کنه من الان شما رو گیر اوردم و نتونستم خودمو متقاعد کنم ک مزاحمتون نشم. لذا من اگر در کامنت بعد خصوصی سوال بپرسم راجع به رشته های انسانی ازتون میاید وبی که میذارم جوابمو بدید؟ وقت دارید؟
    پاسخ:
    سلام خواهش می کنم اگر بتونم چرا که نه...در خدمتیم:)
    اومدی بیخبر؟! :-
    پاسخ:
    اتاق فرمان شطرنجی کن لطفا:دی
    تا دقیقه نود خودم هم نمی دونستم درست میشه که بیام یا نه :))
  • قاسم صفایی نژاد
  • ممنون از گزارش
    پاسخ:
    خواهش می کنم
    الان قانع شدم :-|
    پاسخ:
    دکتر سخت نگیرین دیگه یه باد و طوفانی اومد روسری ها رو برد من رو هم آورد تهران:|
    آخ که این انتزاعی بودن مباحث یکی از بزرگترین معضلات جامعه ماست..
    پاسخ:
    بله